Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Sandy en Esther Schreur - WaarBenJij.nu Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van Sandy en Esther Schreur - WaarBenJij.nu

Nazca

Blijf op de hoogte en volg Sandy en Esther

14 Oktober 2012 | Peru, Nazca

Inmiddels hebben we enkele dagen doorgebracht in Nazca, een warm en stoffig stadje dat zo'n 250 km onder Lima ligt. Uiteraard hebben we de beroemde Nazcalijnen bekeken. Door allerlei invloeden zoals El Nino is het maar de vraag hoe lang deze nog zichtbaar zijn; lijnen die weggespoeld zijn worden niet hersteld en bijvoorbeeld de beroemde hagedis is nauwelijks meer zichtbaar. Verder hebben we een verrassend uitstapje gemaakt naar het onbekende Cahuachi. Dit tempelcomplex midden in de woestijn is ontstaan tussen 300 voor en 700 na Chr. en vervolgens onder het zand geraakt. Hoewel bekend was wat er onder het zand ligt, is pas sinds 3 jaar geld vrijgemaakt voor opgravingen. Het enorme gebied van 24 km2 , waar wij alleen waren met onze gids, ligt bezaaid met potscherven en menselijke botten, meestal achtergelaten door grafrovers. Bizar!

• 16 Oktober 2012 - 07:59

Marc:

Fijn om van jullie reis op de hoogte te worden gehouden,
    erg aansprekende foto's ook.
    Erg jammer om te lezen dat de Nazcalijnen zo lijden onder de (weers)omstandigheden.