Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sandy en Esther Schreur - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sandy en Esther Schreur - WaarBenJij.nu

Quito

Blijf op de hoogte en volg Sandy en Esther

08 November 2012 | Ecuador, Quito

Na een busreis van 18 uur zijn we vorige week aangekomen in Guayaquil, Ecuador. We waren niet erg enthousiast over deze stad en zijn daarom na 2 dagen doorgevlogen naar Quito. Quito wordt vaak de mooiste koloniale stad van Zuid-Amerika genoemd en wij zijn het daar van harte mee eens. We hebben er ruim een week doorgebracht waarin we natuurlijk weer veel musea hebben gezien, het regeringspaleis, de prachtige basiliek, de botanische tuin en uiteraard hebben we op de evenaar gestaan. In de jaren '30 is er een toeristisch centrum gebouwd op de plek waar men dacht dat de evenaar liep; met de nauwkeurige meetapparatuur van tegenwoordig is echter bepaald dat deze 240 meter verderop ligt. Daar is nu een museum waar we allerlei zwaartekrachtexperimenten hebben gedaan. Na 10 dagen stadslawaai vertrekken we nu naar het rustige hooggebergte.

• 10 November 2012 - 16:35

WOUTER:

Lieve mensen, heb de laatste verslagen + foto's gelezen en bekeken; ziet er wel fantastisch uit, alhoewel ik het niet erg vind om thuis aan de keukentafel te zitten terwijl het buiten donker en grijs is. Esther heb je gemist bij de voorbereiding van en tijdens de curatorenmiddag ! geniet ook de komende periode nog maar goed, voordat je je talenten weer achter het - wel mooie nieuwe - bureau mag gebruiken. Liefs, Wouter